Saturday 14 April 2012

TEKNIK SENAMAN ZAKAR


Teknik Senaman Zakar Lelaki

Mula-mula sekali anda tarik nafas melalui hidung ke dalam kerongkong dan kemudian cuba anda  menelan udara tersebut dan dorongkan ia turun kedalam dada. Selepas itu anda akan merasakan udara tersebut memberikan sesuatu kekuatan tenaga dalaman didalam tubuh anda. Kemudian anda cuba bayangkan seperti bola yang digulingkan kebawah dibahagian depan tubuh dibawah otot perut. Ketika ini udara didalam perut anda akan mencapai bahagian paling bawah yang kemudian mendorong udara masuk kedalam zakar anda. Latihan ini adalah untuk memperbesarkan saiz (ukuran) zakar anda.
Ketika anda mengarahkan udara masuk kedalam zakar anda gunakan tiga jari tengah tangan kiri untuk menekankan kuasa dalam ditengah bahagian zakar anda dan buah zakar. Tekanan ini mencegah udara mengalir kembali kedalam tubuh. Kekuatan ini akan tersimpan dibahagian zakar anda. Ketika anda mengarahkan udara masuk kedalam zakar anda gunakan tiga jari tengah tangan kiri untuk menekankan kuasa dalam ditengah bahagian zakar anda dan buah zakar. Tekanan ini mencegah udara mengalir kembali kedalam tubuh. Kekuatan ini akan tersimpan dibahagian zakar anda.
Lakukan pernafasan yang normal sambil menempatkan jari kiri pada titik …… Pada saat ini mulakan urutan pada zakar. Tarik kedepan dan belakang, rengangkan dengan gerakan lembut yang teratur sebanyak 36 kali. Lalu gunakan ibu jari untuk menggosok kepala zakar. Ini akan membangkitkan zakar anda , jika anda belum biasa dengan urutan seperti ini, ditambahkan lagi dengan hayunan onani sehingga batang zakar anda menjadi stim (keras).
Selepas itu tangan kanan anda melingkari bahagian bawah zakar (seperti yng ditunjukkan didalam gambarajah) lingkar ia dengan kuat-kuat dan pegang ia dengan erat sekali. Kemudian tangan kiri luncurkan kebahagian depan sekitar satu inci. Dengan cara ini tenaga dalaman udara akan terkunci didalam zakar itu sendiri dan mendorong tenaga tersebut kehujung kepala zakar.Anda akan merasakan tekanan mendorong udara kebahagian depan kearah kepala zakar dan pertahankan keadaan begitu tetapi jangan memaksanya terlalu kuat. Lalu zakar ditarik kekanan dan putarkan 36 kali searah jarun jam atau sebaliknya. Latihan ini amat berguna untuk memperkuatkan ginjal anda.
Akhir sekali, pukul secara lembut zakar anda yang sedang stim sebanyak 36 kali ke paha bahagian dalam, sambil itu, anda menahan dorongan udara yang terkunci. Lakukan kearah kiri kemudian kearah kanan. Setelah itu, rendam zakar anda yang hangat kedalam air suam {kurang panas} selama 1 minit. Ini akan membantu zakar anda menyerap tenaga panas dan mengembangkannya. Jika anda melakukan senaman ini, zakar anda akan menghasilkan pertambahan sebanyak 1 inci selama 1 bulan atau 2 bulan pertama anda melakukannya.Ini semua bergantung pada struktur tubuh masing-masing.
Senaman Seks untuk menahan pancutan

Senaman untuk melambatkan pancutan air mani anda. Untuk anda bermain lebih lama lagi.

Senaman melambatkan/penguncian/penahan sperma untuk sementara waktu. Senaman ini akan berguna jika anda melakukan hubungan seks dan pada akhir permainan yang menyebabkan zakar anda terpancut air mani kerana rangsangan yang diterima oleh Zakar.Cara pertama yang paling sering digunakan adalah menekan di saluran di bawah kepala zakar (lihat gambar dibawah yang paling atas).Dan cara kedua adalah menahan dengan genggaman tangan.Jadi seluruh batang zakar anda perlu digenggam secara kuat oleh 4 jari anda sambil ibu jari tangan anda menutup lubang zakar sehingga anda dapat mengawal pancutan sperma.{gambar bawah bahagian tengah kanan}. Cara yang ketiga adalah menekan pada saluran zakar anda bahagian bawah dekat dengan buha zakar,kemudian anda akan merasakan senang dengan aktiviti seks anda atau senang melakukan onani/masturbasi.Anda boleh memilih mana satu carakah yang sesuai dan seronok untuk anda lakukan ketika melakukan persetubuhan atau onani/masturbasi/melancap. Itu adalah pilihan anda.Pilihan yang betul adalah pilihan bijak.
Petua Melewatkan Pancutan Mani

Ini amat berguna untuk lelaki yang menghadapi masalah dalam jima’ atau berhubungan seks. Seringkali lelaki khususnya Melayu memancutkan mani sebelum isteri mencapai inzal atau klimaks. Beberapa petua telah dikutip dan boleh digunakan. Walaubagaimanapun, petua ini tidak sesuai bagi lelaki normal ketahanannya kerana ini akan melewatkan pancutan bila mana masa keluar mani sudah sepatutnya tiba. Ini boleh memudaratkan diri dan pasangan anda.
  1. Dapatkan gambir kudat (boleh di beli) dengan sedikit air dan kemudian sapu pada zakar. Memadai menyapunya di bahagian kepada zakar sahaja. Usah sapu terlalu banyak kerana ini mengakibatkan zakar terus tegang tanpa memancutkan mani dalam masa yang amat lama. Sapukan kira-kira 20 minit sebelum jima’ (perhubungan seks)
  2. Sediakan 10 butir biji kapas dan 1 sudu minyak jarak, Tumbuk biji kapas hingga lumat dan gaulkan bersama minyak jarak hingga sebati. Sapukan minyak ini pada zakar dengan mengurutnya perlahanlahan 5 hingga 8 minit sebelum jimaa ( perhubungan seks)
  3. Ambil sedikit kacang lulai hitam ( bisasnya di jual di kedai jamu atau ubat cina) dan tumbuk hingga lumat. Campurkan dengan sedikit air hingga sebati dan sabukan sedikit pada zakar dengan mengurut perlahan-lahan 5 hingga 8 minit sebelum jimaa.
  4. Ambil hempedu kambing atau ayam jantan yang baru di sembelih. Pecahkan dan lumurkan pada zakar dengan mengurut perlahan-lahan 5 hingga 8 minit sebelum jimaa.
  5. Ambil darah kelawar, gosok pada kedua tapak kaki hingga kering darah itu. Basuhlah hingga bersih. Selepas itu adakan perhubungan seks tersebut.
  6. Ambil kuning telur, bubuh sebuku bawang merah, sebuku bawang putih, campurkan sedikit air. Jerangkan sehingga mendidih. Makan di waktu Asar sebelum makan petang.
  7. Ambil hempedu ayam jantan. Gosokkan disekitar lubang zakar serta sekelilingnya kira-kira 5 minit sebelum jimaa.
  8. Ambil bawang merah secawan, sebiji kuning telur, hancurkan bawang merah, kacau dan minum 3 pagi berturut-turut. Petua ini akan dapat menolong memekatkan air mani dengan pekatan air mani maka ia akan melewatkan pancutan.
  9. Ambil limau purut dan lada sulah, pipis halus. Makan semasa mahu berjimaa.
  10. Makan hati kambing yang telah dikasi. Ianya dikatakan dapat membolehkan kita lewat mengeluarkan mani. Sumber tulisan ini

1 comment:

KHai said...

Info yang sangat bermanfaat untuk di ketahui bersama demi kesihatan dan kebahagiaan rumah tangga...

Maklumat tambahan mengenainya bolehlah di layari dengan KLik Sini